Suka tak Blog Saya?

Website counter
Visitors Viewing Masuri's Blog

Thursday, March 17, 2011

Jum main teka- teki....

Ada 1 jer teka teki ni....tp agak panjang...bc elok2 b4 jawab okey....tp xd hadiah la...sj suka2...hehe...

Pada zaman dahulukala...ada 1 kerajaan yang sgt kuat...tp pada suatu hari, seorang panglima diRaja telah meninggal dunia....Jd, Raja terpaksa mencari seorang pengganti....

Makanya...raja pun buat announcement... sesiapa yang berjaya menyeberangi Sungai Maut dan selamat menyeberang, akan dijadikan Panglima diraja....

Namun, tidak ramai yang mahu..kerana sungai Maut terlalu byk buaya...setiap org yang terjun ke sungai Maut pasti akan dibaham buaya....

Raja Semakin susah hati...makanya, Raja bertitah:
"Sesiapa yang boleh menyeberang Sungai Maut dengan selamat, akan diberikan pangkat Panglima, dikahwinkan dengan puteri beta, Malahan dikabulkan 1 permintaannya..."

 maka berduyun2 la yang mencuba nasib tapi gagal...sampai la suatu ketika di tepi tebing sungai Maut...Tiba-tiba....

DUssshhhh...Bunyi percikan air sungai..kelihatan seorang lelaki terlalu pantas menyeberang sungai dan berjaya sampai ke seberang....Raja sangat sukacita...Lelaki itu dibawa menghadap Raja..Raja telah mengurniakan pangkat Panglima dan mengahwinkan lelaki itu dengan Puteri diraja...
 Tatkala Raja bertanya, Apakah permintaannya, lelaki itu tercungap2 dan menjawab....


 EPPPP!!! tu yang nak tanya tu...apakah jawapan lelaki tersebut????????????????? jawab jgn x jwb...ehehehe...teka teka ini akan berakhir pada pukol 8 mlm esok...Hari Jumaat...weeee

1 Comments:

hakhak...baruk baca...jawapannya, nya mok cari sapa yang tolak nya masuk sungai...hehehehe

My Virtual Friends:

Teman2 rapat yang recently updated:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More